בנט: "מחוסנים שנחשפו לחולים ישוחררו לאחר תוצאה שלילית"

שלמה ריזל No Comments on בנט: "מחוסנים שנחשפו לחולים ישוחררו לאחר תוצאה שלילית"

בתדרוך מיוחד הסביר ראש הממשלה בנט את המדיניות החדשה במאבק באומיקרון, שתשמור על משק עובד עם שגרה. על פי הכללים החדשים, מחוסן מלא שנחשף לחולה ייגש לעשות בדיקת קורונה, אם התוצאה תהיה שלילית יהיה פטור מבידוד

צילום: פלאש 90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך היום (שלישי) שיחת רקע עם תא הכתבים המדיניים כחלק משינוי מדיניות הבידודים. לשאלתי האם הממשלה מתכננת להחזיר את החיוב על הבאים מחו"ל לבצע בדיקת PCR במקום בדיקת אנטיגן כפי ממשלתו קבעה לפני חודש, מה שיכול להיות שהביא ל-4,000 מאומתים שחזרו מחו"ל, המספר הגבוה ביותר מאז ומעולם.

ראש הממשלה בנט השיב כי "המדיניות הזו נעשתה לבקשת מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש והגב' ארלעי-פרייס מתוך הנחה שקשה לישראלים בחו"ל להגיע לבדיקות קורונה בחלק מהמדינות, ולכן עדיף שישתמשו בבדיקות אנטיגן שנגישות בכל שדה תעופה מאשר שיזייפו בדיקות".

ראש הממשלה התייחס לשינוי במדיניות המאבק באומיקרון ואמר, "אנחנו עדיין לא יודעים מה הכוונה הכללית שלו. יחס החולים הקשים הוא לטובה אבל גם אם יחס ההמרה הוא טוב יותר, עם היקף הנדבקים בזמן נתון הוא פי עשרה או פי עשרים, אז ההדבקה כפול ההמרה בסופו של דבר מביאה אותנו לרמה גבוהה מאוד של הדבקה".

לדברי בנט, "הסתכלנו על מה שקורה בחו"ל והבנו שאם נתמיד במדיניות הבידודים הנוכחית – קרי שגם אדם אם הוא מחסון שנחשף לחולה יכנס לבידוד של שבוע, אז דה-פקטו יהיה לנו מה שקורה בהרבה מדינות בחו"ל וזה סגר, גם אם לא קוראים לזה ככה, כי נהיה במצב של מיליון או שני מיליון איש".

בנט הרחיב על על המדיניות שמוביל, "לא בבידוד חד פעמי, כי יצאו מבידוד ויכנסו לבידוד. המטרה שלנו הוא לקיים משק פתוח. אם היינו רוצים לעשות סגר אז עושים סגר אבל אין טעם להגיע לסגר כשאתה לא קורה לזה ככה".

בנט הסביר כי "שרשרות אספקה בעולם לא עובדות טוב בגלל מדיניות הבידודים וזה דבר שאנחנו לא רוצים להגיע אליו. אולי הסיבה המרכזית שהיה לי כל כך חשוב לסגור את שמי ישראל לכניסת זרים היתה בדיוק זה – לקנות זמן ולעשות הרבה פעולות הכנה כמו רכש ותרופות".

לדברי ראש הממשלה, "תרופות שנוחתות מחר בארץ. נראה לי שנהיה הראשונים שנקבל פיזית תרופות. התחלנו עם יתרון של חמשה שבועות על פני מקומות אחרים שהתחילו עם אותה נקודת פתיחה, וכך קנינו זמן".

בנט ניסה להסביר את מדיניות התו הירוק ואמר, "הקו החדש הוא תו ירוק שייעודו הגנה על הפרט מפני תחלואה קשה. הכללים החדשים הם נורא נורא פשוטים והם אוניברסליים. הם חלים על כולם – מי שמחוסן ונחשף למאומת, לא משנה אם אומריקון או דלתא לא משנה כי עוד רגע הכל יהיה אומיקרון, ייגש להיבדק. זה חל על כולם מגיל 5 ומעלה".

בסוף דבריו הבהיר, "המדיניות הזו לא תעזור לעליה הגבוהה בתחלואה שנראה, אם כי חיסונים כן עוזרים לרדד את זה".



0 תגובות